Brak posle vaskrsenja
ŽENIDBA I UDAJA POSLE PREOBRAŽENJA?
Kada je Bog stvorio Adama rekao je: „Nije dobro da je čovek sam” 1.Mojsijeva 2.18 - i stvorio mu je ženu. Međutim, kada Isus dođe drugi put da spase one koji su mu verovali, da li će čovek nastaviti da živi u braku ili će biti stvoren da živi drugačije, kao bespolno biće koje se neće ženiti niti udavati?
Ne postoji način da ljudi znaju šta će se dogoditi, osim da nam Bog kaže kako namerava da nas preobrazi posle Dana suda.
Međutim, Bog je smatrao da postoje mnogo važnije stvari koje se tiču spasenja od greha o kojim je želeo detaljno da nam govori u svom pisanom otkrivenju - Bibliji, dok je pitanju braka posle preobraženja posvetio veoma malo vremena.
Ipak, postoje neki tekstovi u Bibliji na osnovu kojih možemo da izvedemo zaključak kakve su Božje namere sa nama u vezi braka posle vaskrsenja.
Postoje dva suprotna mišljenja:
1) braka posle Hristovog drugog dolaska neće biti, pa tako neće biti ni dece; i
2) brak će postojati kroz celu večnost, a samim tim i rađanje dece na Novoj Zemlji.
Neki ljudi smatraju da kad Bog bude došao da sudi svetu, da će spašeni ljudi biti vaskrsnuti kao bespolna bića, da neće biti ni muško ni žensko.
To zvuči uznemiravajuće za ljude koji svoj pol doživljavaju kao deo svog identiteta. Ako prestanem da budem muško ili žensko, onda to više nisam ja, pa zato za većinu ljudi ovo pitanje nije nevažno.
Da li će posle drugog Hristovog dolaska biti braka i dece ili ne?
Jedino Bog može ispravno da odgovori na ovo pitanje, jer nas je On stvorio i On sve zna.
Pošto je Bog kroz Sveto Pismo objavio ljudima najvažnije istine, postavlja se pitanje:
Koje tekstove Biblije ljudi navode kao potvrdu svog mišljenja da braka posle vaskrsenja neće biti, a samim tim ni rađanja dece?
Zvuči neverovatno činjenica da postoji samo jedan jedini tekst iz Biblije koje ljudi navode za mišljenje da braka posle vaskrsenja neće biti.
Naravno, svaki teološki stav koji je zasnovan samo na jednom stihu u Bibliji predstavlja slab argument.
Pogledajmo prvo Biblijske argumente u prilog braka posle vaskrsenja, a onda ćemo se vratiti na diskutabilni tekst.
10 Zapovesti i brak
Cela Biblija svedoči o činjenici da je Božji zakon savršen, i da su načela koja su data u 10 zapovesti večna.
Na primer: "Zakon je Gospodnji svršen, krepi dušu; svedočanstvo je Gospodnje verno, daje mudrost neveštome." Psalam 19,7
Međutim, ako neće biti braka i dece posle vaskrsenja, onda bi većina Božjih zapovesti bila bespotrebna.
Deset Božjih zapovesti zasnovane su na bračnim i porodičnim odnosima.
Na primer, peta Božja zapovest o poštovanju roditelja bila bi suvišna, jer bez braka ne bi bilo ni roditelja ni dece.
Ako su vaskrsli bespolna bića, onda će to biti opšta konfuzija identiteta. Neko ko mi je bio otac ili majka sada uopšte nema ni izgled, ni očinske ili materinske osobine po kojima sam tu osobu poznavao.
Bespolni ljudi ne bi imali materinski i očinski osećaj, a dve trećine svog života brinuli su oko svojih sinova i ćerki koje sada ne mogu da identifikuju kao bića koja su rodili i odgajali.
Sedma zapovest "Ne čini preljube" i deo desete Božje zapovesti koji kaže: "ne poželi žene bližnjega svojega", bile bi potpuno suvišne. Za bespolna bića ne postoji način da učine preljubu, niti da požele ženu svog bližnjeg.
Poslušnost drugoj Božjoj zapovesti donosi blagoslov za 1000 narednih generacija, dakle dece, unučadi, praunučadi, čukun unučadi, čukun - čukun unučadi, itd. Danas većina ljudi rađaju decu između 20 i 35 godina.
Ako prosečan čovek dobije prvo dete sa 20 godina, onda će njegova hiljadita generacija da se rodi posle 20.000 godina!
Ako je Bog predvideo trajanje greha od 7.000 godina (6.000+ 1.000 = 7.000), jasno je da je potrebno bar još 14.000 godina bračnog života na Novoj Zemlji da bi se doslovno ispunio blagoslov dat u drugoj Božjoj zapovesti.
Ne treba zaboraviti da su Božje zapovesti pisane doslovnim jezikom, a ne figurativno.
To nije poezija puna metaforičkih izraza, nego odraz stvarnog života opisan u doslovnom, proznom stilu.
Bog tvrdi da su SVE Njegove zapovesti za večna vremena:
“Dela su ruku Njegovih istina i pravda; verne su SVE zapovesti Njegove; tvrde su za vavek veka, osnovane na istini i pravdi.” (Psalam 111:7,8)
Dakle, ako su Božje zapovesti savršene i večne, onda nema smisla da budu date kao zakon onima koji će biti bespolna bića.
Iskušenja sa kojima se suočavamo bazirana su na tome da smo polna bića koja imaju bračne odnose i osnivaju porodice.
Ako ulažemo toliko truda da živimo po Božjim zapovestima, nema smisla da pola tih zapovesti odjednom postanu suvišne.
Biblija je puna saveta kako da uredimo odnose između bračnih drugova, roditelja i dece, i osoba koje nisu u braku.
Sve to što ovde učimo bilo bi nam potpuno nepotrebno ako posle vaskrsenja budemo bespolna bića.
Bilo bi potpuno nepotrebno da čitamo knjige kao što su: "Temelji srećnog doma", "Vaspitanje", "Apel majkama", "Poruka mladima", "Saveti roditeljima, učiteljima i učenicima", i druge slične knjige.
Zašto bi Bog od mene tražio nešto što mi neće biti potrebno u večnosti? Ako mi to neće trebati u večnosti, zašto mi je to potrebno sada?
U stvari, možda neko želi da mi mislimo da nam to neće trebati u budućnosti da se time ne bismo bavili ni sada, kada nam život zavisi od bračnih i porodičnih odnosa.
Verovanje da neće biti braka posle vaskrsenja ujedno je i optužba protiv Boga:
Zašto nas Bog nije odmah stvorio onakve kakvi ćemo biti posle vaskrsenja, da se ne bi mučili nepotrebnim iskušenjima?
Brak pre pada u greh
Bog je sam rekao pre pada u greh: "Nije dobro da je čovek sam. Da mu načinim druga prema njemu." 1.Mojsijeva 2.18
Dakle, Bog sam kaže da u idealnim uslovima, kada nema greha, nije dobro da čovek i žena žive razdvojeno.
Ako nije bilo dobro da čovek bude sam u Raju, zašto bi bilo dobro da čovek bude sam kada ga Bog bude vratio u Raj?
Dakle, prvi brak između Adama i Eve postojao je pre nego što je greh uopšte i nastao na Zemlji.
Bog nam je time pokazao da je brak deo savršenog sveta u kojem nema greha:
"Tada pogleda Bog sve što je stvorio, i gle, dobro beše veoma. I bi veče i bi jutro, dan šesti." 1.Mojsijeva 1.31
Upravo zato što nije dobro da čovek bude sam, Bog je odlučio da dovrši proces stvaranja time što je Adamu stvorio ženu, a onda je rekao da "sve beše dobro veoma." I ne samo to, nego je Bog rekao Adamu i Evi: Rađajte se i množite se, i napunite zemlju. 1.Mojsijeva 1.28
Šta bi se dogodilo kada bi ljudi koji se sećaju svojih bračnih drugova, svoje dece i zajedničkog života na Zemlji, kada bi kao Adam na početku, videli da sve životinje imaju svoje parove, a da je čovek sam?
Bespolni život bi zahtevao potpuno drugačiji poredak stvari, potpuno drugačije stvaranje.
Da je Bog želeo da stvori takav svet, On bi ga odmah stvorio na taj način.
Nema smisla da nije bilo dobro da čovek bude sam pre pada u greh, a da kad greha nestane odjednom bude dobro da je čovek sam.
Jedan od dokaza da četvrta Božja zapovest, dan odmora, i dalje važi za čoveka jeste to što je dan odmora nastao pre pada u greh, prilikom stvaranja Zemlje (1.Mojsijeva 2.1-3).
Kao što je Bog stvorio svet za šest dana i počinuo u sedmi, tako i ljudi treba da rade šest dana i da odmaraju sedmog dana, po Božjoj zapovesti.
Ako postavljanje četvrte Božje zapovesti pre pada u greh jeste dokaz da dan odmora treba držati zauvek u budućnosti, onda je i postojanje braka pre pada u greh dokaz da će brak postojati kroz celu večnost.
Prema tome, kada Bog bude uklonio greh iz svemira, nema logike da ukine brak, obzirom da je brak deo savršeno stvorenog sveta pre nego što je greh nastao.
Kada bi Bog posle vaskrsenja stvorio fizički drugačije ljude u odnosu na Adama i Evu, onda bi ostala sumnja koju je Sotona postavio kao temelj svoje pobune: "stvorenja nisu u stanju da drže Božji zakon, jer je to zbog toga što su pogrešno stvoreni.
Ako bi nas Bog stvorio drugačije od Adama i Eve u savršenom svetu, ostala bi Sotonina sumnja da smo na početku stvoreni tako da ne možemo da držimo Božji zakon, pa nas Bog sad stvara drugačije.
Ako je čovek u startu savršeno stvoren, Bog to sada ne bi imao razloga da menja.
Odakle Deca na Novoj Zemlji?
"I vuk će boraviti s jagnjetom, i ris će ležati s jaretom, tele i lavić i ugojeno živinče biće zajedno, i malo dete vodiće ih. I krava i medvedica zajedno će pasti, mlad njihova ležaće zajedno, i lav će jesti slamu kao vo. I dete koje sisa igraće se nad rupom aspidinom, i dete odbijeno od sise zavlačiće ruku svoju u rupu zmije vasilinske. Neće uditi ni potirati na svoj svetoj gori mojoj, jer će zemlja biti puna poznanja Gospodnjega kao more vode što je puno." Isaija 11.6-9
Ovaj tekst očigledno opisuje Novu Zemlju. Bog je prorekao da će ukloniti greh i da će obnoviti planetu Zemlju u savršeno stanje kakvo je bilo pre pada Adama i Eve.
Ako se stanje vraća na ono koje je bilo pre pada u greh, onda će Adam i Eva ponovo biti u braku.
Pošto je ovo opis Nove Zemlje, zapazite da na njoj postoje deca i novorođenčad koja se još uvek hrane majčinim mlekom. Odakle deca na Novoj Zemlji?
Kad Isus dođe da vasksne spašene, u Otkrivenju piše da će Zemlja ostati opustošena za 1000 godina, a da će spašeni za to vreme biti na Nebu. Posle 1000 godina, Bog će obnoviti planetu Zemlju, (stvoriće Novu ili Obećanu Zemlju) i naseliti je ljudima koji su prihvatili spasenje (Otkrivenje 20.1 - 21.27).
Dakle, ako pri drugom Hristovom dolasku Bog vaskrsne neku bebu na večni život, posle 1000 godina provedenih na Nebu, kada spašeni dođu na Novu Zemlju, sve bebe biće odrasle osobe.
Odakle onda bebe i deca na Novoj Zemlji?
Zato što su tamo rođeni!
Dakle, ne radi se o deci koja su tek vaskrsla pa nisu imala vremena da odrastu, pošto je Nova Zemlja obnovljena 1000 godina kasnije, i sva vaskrsla deca su već odrasli ljudi.
U tekstu je naglašeno da se radnja ne događa na Nebu, nego na Zemlji: "jer će zemlja biti puna poznanja Gospodnjega". Dakle, ova deca rođena na Novoj Zemlji, a to znači da na Novoj Zemlji postoje brakovi i da ljudi tamo neće biti bespolna bića.
Neki tvrde da je ovo uslovno proročanstvo koje se neće ispuniti.
Ovaj argument nije logičan, zato što izgleda kao da će biti dece na Novoj Zemlji samo ako ljudi ispune određene uslove, a ako ih ne ispune, onda će ljudi biti stvoreni bespolni pa se ovo "uslovno" proročanstvo neće ispuniti.
Ovi ljudi time tvrde da će ljudi radi kazne biti stvoreni kao bespolna bića, dok drugi tvrde da je to nagrada za pobožan život. Oba tvrđenja imaju problem s logikom.
Naravno, ovo nije jedini opis dece na Novoj Zemlji. Isaija kaže:
"Jer, gle, ja ću stvoriti nova nebesa i novu zemlju, i što je pre bilo neće se pominjati niti će na um dolaziti. Nego se radujte i veselite se doveka radi onoga što ću ja stvoriti." Isaija 65.17,18
Zatim sledi opis blagoslova koji čekaju spašene ljude na Novoj Zemlji, pa prorok kaže:
"Neće raditi uzalud, niti će rađati za strah, jer će biti seme blagoslovenih od Gospoda, i natražje će njihovo biti s njima. I pre nego poviču, ja ću se odazvati; još će govoriti, a ja ću uslišiti. Vuk i jagnje zajedno će pasti, i lav će jesti slamu kao vo; a zmiji će biti hrana prah; neće uditi ni potirati na svoj svetoj gori mojoj, veli Gospod." Isaija 65.23-25
Ovde prorok Isaija naglašava da je u pitanju opis Nove Zemlje, i kaže da tamo žene neće rađati u strahu i nevoljama (jer greha više nema).
Zapazite da Isaija spominje natražje spašenih, to jest njihove pretke, i njihovo potomstvo, to jest seme. Dakle, prorok Isaija na Novoj Zemlji vidi iste porodične i bračne odnose kao na ovoj Zemlji, i pretke i potomke, uz razliku što sada greha više nema. Tamo će postojati samo legalni, bogobojazni brakovi.
Slična ideja postoji i u sledećem poglavlju: "Jer kao što će nova nebesa i nova zemlja, što ću je ja načiniti, stajati preda mnom, veli Gospod, tako će stajati seme vaše i ime vaše." Isaija 66.22
Bog obećava da će na Novoj Zemlji i naše potomstvo stajati pred Njim. Bog nije rekao potomstvo onih koji su do sada imali potomstvo, nego je obećao potomstvo svim spašenim ljudima.
Kakav bi bio svet bez braka i dece?
Pokušajmo sada da zamislimo svet bez braka posle vaskrsenja.
Ako bi Bog spolja anatomski stvorio čoveka i ženu za bračni život, dao im specifičan spoljašnji izgled, muške i ženske hormone, a ženi stvorio matericu i mlečne žlezde, a onda očekivao da se ljudi uzdržavaju od bračnih odnosa i rađanja dece, to bi bilo večno mučenje.
Imati nagon za život u dvoje a živeti sam, to bi bilo strašno.
Bog nikad ne bi čoveka tako stvorio jer bi to bilo u suprotnosti sa Njegovim svetim karakterom.
S druge strane, ako bi ljudi bili stvoreni drugačije, kao bespolna bića, zašto odmah nismo stvoreni tako?
Izgledalo bi kao da je naša grešnost posledica toga što smo stvoreni kao dvopolna bića.
To bi bila optužba protiv Boga da nismo stvoreni dobro, a da dobro funkcionišemo kad nas prepravi da budemo bespolni. Kada bi nas Bog stvorio drugačije nego što smo bili pre pada u greh, to bi ostavilo sumnju da čovek nije u početku najbolje stvoren.
Zasilite da ste imali decu, i znate kakav je osećaj kad vaše dete progovori prvu reč, kad prvi put prohoda i kad se smeje od radosti što vas je videlo, a sada znate da ne možete više da imate decu...
Zamislite da nigde oko vas nema dece. To bi bio siromašan svet čak i u odnosu na ovaj svet greha.
Ma koliko su deca nestašna i donose probleme, roditelji se nikad ne bi odrekli svoje dece u zamenu za komforan život bez svoje dece.
Na kraju ću dati još nekoliko sličnih Biblijskih argumenata u prilog postojanja braka na Novoj Zemlji, a sad ćemo probati da objasnimo
Jedini argument da ćemo posle vaskrsenja biti bespolna bića
Ljudi koji veruju da braka posle vasksenja neće biti, kao potvrdu svog verovanja navode jedan jedini tekst:
Matej 22:23-33 "Taj dan pristupiše k Njemu sadukeji koji govore da nema vaskrsenja, i upitaše Ga govoreći: Učitelju! Mojsije reče: Ako ko umre bez dece, da uzme brat njegov ženu njegovu i da podigne seme bratu svom. U nas beše sedam braće; i prvi oženivši se umre, i ne imavši poroda ostavi ženu svoju bratu svom. A tako i drugi, i treći, sve do sedmog. A posle svih umre i žena. O vaskrsenju dakle koga će od sedmorice biti žena? Jer je za svima bila.
A Isus odgovarajući reče im: Varate se, ne znajući Pisma ni sile Božje. Jer o vaskrsenju niti će se ženiti ni udavati; nego su kao anđeli Božji na nebu. A za vaskrsenje mrtvih niste li čitali šta vam je rekao Bog govoreći: Ja sam Bog Avraamov, i Bog Isakov, i Bog Jakovljev! Nije Bog Bog mrtvih, nego živih. I čuvši narod divljaše se nauci Njegovoj."
Pretpostavke
Ljudi počinju analizu ovog teksta obično sa nekoliko pogrešnih pretpostavki:
-da je tema o kojoj Hristos govori brak na nebu;
-da izraz ženiti i udavati ovde znači normalan, pobožan brak,
-da su anđeli bespolna bića.
Prva pretpostavka je očigledno pogrešna.
O čemu razgovaraju Isus i sadukeji?
Šta je bila tema razgovora sadukeja i Isusa Hrista?
Sadukeji koji ne veruju da postoji vaskrsenje, žele da dokažu Isusu da vaskrsenje ne postoji. Oni smatraju da su teoretski našli situaciju koja po njima onemogućava postojanje vaskrsenja.
Zato Isus njima daje Biblijske dokaze da vaskrsenje postoji.
Bog kaže da je On Bog pobožnih Avrama, Isaka i Jakova, koji jesu umrli, ali će ih Bog vaskrsnuti na Dan Suda, i zato je On njihov Bog.
Bog nije Bog nekome ko će večno ostati mrtav.
Dakle, ako celi tekst govori o vaskrsenju, a ljudi iz jedne rečenice koji je argument za vaskrsenje donesu zaključak o ne postojanju braka na novoj Zemlji, onda je taj argument veoma slab.
Isus ne govori na temu o ženidbi i udaji nakon vaskrsenja, i zato je vrlo lako da bude pogrešno protumačeno ono što je Isus rekao
Isus kaže da sadukeji ne znaju Božju silu kojom Stvoritelj sveta vrlo lako može da vaskrsne čoveka, i ne poznaju Sveto Pismo gde piše da će Bog da vaskrsne ljude koji mu veruju.
Sadukeji su bili grupa obrazovanih teologa, jedna od glavnih grupa koja je diktirala kako će Sveto Pismo biti tumačeno.
Isus koji nema diplomu teologa protivreči ne samo jednom, nego grupi teologa po pitanju doktrine.
Za Isusa je doktrina važna jer iz doktrine mi donosimo zaključke o Božjem karakteru. Pogrešne doktrine donose pogrešne zaključke o Božjem karakteru, i čovek gubi poverenje u Boga. Zato je Isus uvek ispravljao zablude teologa onog vremena bez obzira koliko ih je i koliko su bili opasni za Njega.
Ovo je jako bitna pouka za nas, jer je Isus stavio Božju objavu - Sveto Pismo iznad tumačenja teologa.
Ako sledimo teologe, pruzećemo i njihove zablude, a ako se iskreno molimo Bogu da nam da razumevanje Biblije, Bog će nam rasvetliti um ako smo iskreni i krotki.
Isus nam je ovde dao recept kako doći do istine: pregledajte Pisma. Uporedite sva mesta koja se odnose na tu temu.
Teolozi onog vremena su se prevarili, jer nisu znali Pisma ni sile Božje (Matej 22.29,30).
Zato mi pregledamo Sveto Pismo kako bismo otkrili šta je Bog napisao na temu braka posle vaskrsenja.
Deca ovog sveta
Luka je ovaj tekstu zapisao sa par novih detalja u odnosu na Mateja i Marka:
"I odgovarajući Isus reče im: -Deca ovoga sveta žene se i udaju; a koji se udostoje dobiti onaj svet i vaskrsenje iz mrtvih niti će se ženiti ni udavati; jer više ne mogu umreti; jer su kao anđeli; i sinovi su Božji kad su sinovi vaskrsenja." Luka 20.34-36
Isus jasno kaže na koju grupu ljudi se odnosi izraz "ženiti i udavati": na decu ovoga sveta. Isus je rekao da način na koji se deca ovog sveta udaju i žene neće postojati u bezgrešnom svetu posle drugog Hristovog dolaska.
Deca ovog sveta su ljudi koji žive u uslovima greha.
Isus je rekao za fariseje: "Vi ste od ovoga sveta, ja nisam od ovoga sveta." Jovan 8.13,23.
Brige ovoga sveta (Matej 13.22) su brige o svetovnim vrednostima koje uguše duhovnost.
Pavle govori vernicima da su nekad hodili po "veku ovoga sveta" kao sinovi protivljenja, po željama tela, rođeni kao deca gneva (Efescima 2.2-10).
Bog je rekao da će doći "kraj ovoga sveta" (Matej 13.40), ne u smislu pogibije svih ljudi, nego u smislu nestanka svetovnosti, bezboštva.
Tada će Bog izvršiti presudu nad "knezom ovoga sveta" - nad Sotonom. (Jovan 16.11; 12.31; 14.30;).
Deca ovog sveta žene se i udaju jer jedna osoba umre, pa druga uđe u novi brak.
Neki se razvedu, neki učine preljubu, a neki žive vanbračno. Sve ove situacije neće postojati posle vaskrsenja, jer neće biti smrti, i neće biti bilo kojih drugih izopačenja bračnih odnosa.
Ženjahu se i udavahu
Sličan zaključak možemo da izvučemo i na osnovu izraza "ženiti se i udavati".
Isus je ovaj isti izraz upotrebio da bi opisao bezbožno ponašanje ljudi pre Potopa:
"Jer kao što je bilo u vreme Nojevo tako će biti i dolazak sina čovečijega. Jer kao što pred Potopom jeđahu i pijahu, ženjahu se i udavahu do onoga dana kad Noje uđe u kovčeg, i ne osetiše dok ne dođe Potop i odnese sve; tako će biti i dolazak sina čovečijega." Matej 24.37-39
Šta znači izraz: jeđahu i pijahu, ženjahu se i udavahu? Kao najveće grehe prepotopnih ljudi Isus sigurno nije naveo umereno jedenje i pijenje. Očigledno je da su se ljudi prejedali, jeli nezdrava jela i opijali se alkoholom. Isto tako, jasno je da Bog nije osudio prepotopni svet zbog pristojnog bračnog života, nego zbog višestrukih ženidbi i udaja, zbog razvoda, preljuba, nemorala, i drugih greha.
Dakle, radi se o nemoralnim ženidbama i udajama, a ne o braku koji je u skladu sa Božjim zapovestima.
Dakle, izraz "deca ovoga sveta žene se i udaju." odnosi se na ljude koji ni malo ne poštuju svetost braka koji je Bog ustanovio.
Obzirom na kontekst u kojem je ovo izrečeno, možemo da zaključimo da je Isus sadukejima rekao da posle vaskrsenja neće biti razvoda, smrti jednog bračnog druga, preudaje ili preljube, a nije rekao da ženidbe i udaje uopšte neće biti.
Isus ovde nije upotrebio jedninu da se posle vaskrsenja niko neće nijednom oženiti ili udati, nego je govorio o brakovima u množini, da se ljudi neće više puta ženiti ili udavati.
U čemu ćemo biti kao anđeli?
Pogledajmo ponovo rečenicu:
"Deca ovoga sveta žene se i udaju, a koji se udostoje dobiti onaj svet i vaskrsenje iz mrtvih niti će se ženiti ni udavati, jer više ne mogu umreti; jer su kao anđeli; i sinovi su Božji kad su sinovi vaskrsenja." Luka 20.34-36
Luka je ovde zapisao da Isus nije uporedio bračno stanje ljudi i anđela, nego je uporedio besmrtnost anđela sa stanjem koje će imati ljudi posle vaskrsenja.
Isus uvek upoređuje poznate pojmove da bi objasnio nepoznate.
Nema logike da je upoređivao bračno stanje anđela ili njihov pol (koji su nam nepoznati) da bi objasnio drugu nepoznatu pojavu.
S druge strane, svi znaju da anđeli ne mogu umreti, pa je ovu poznatu činjenicu Isus upotrebio da objasni nepoznatu pojavu.
Pošto nam je nepoznato da li se anđeli žene i udaju, jasno je da Isus ovde kaže da ćemo biti kao anđeli po večnom životu, a ne po bračnom stanju.
Ako bi posle vaskrsenja trebalo da nastupi drastična promena, onda bi bilo logično da Bog to detaljno objasni, a to ovde nije slučaj.
Isus nikada nije govorio o ukidanju braka i porodice posle vaskrsenja, a ova Hristova rečenica ima savim drugačiji smisao od onoga kako ljudi to obično tumače.
Kojeg roda su anđeli
U Bibliji nigde nije nedvosmisleno objašnjeno bračno ili polno stanje anđela.
Činjenica je da nam nije direktno rečeno da li se anđeli žene i udaju, a ne znamo ni da li imaju muški i ženski pol.
Potpuno je proizvoljno da neko tvrdi da su anđeli bespolna bića. Ako su anđeli bespolni očekivali bismo da se o njima govori u srednjem rodu. Međutim, jevrejski jezik nema srednji rod, pa to nije moguće iz jezičke konstrukcije videti da li su anđeli bespolni.
Grčki jezik ima srednji rod, ali i tamo reč anđeo nije srednjeg, nego muškog roda.
Da su anđeli bespolna bića, pisci evanđelja ne bi o njima pisali u muškom rodu, jer su pisci bili nadahnuti Božjim Duhom.
Takođe, kada anđeli imaju neku službu ili se pojavljuju u vizijama uglavnom se pojavljuju kao muškarci.
Dva anđela, recimo, dolaze da upozore Lota da se sprema uništenje Sodoma (1. Mojsijeva 19:1).
Kada Sodomljani traže ljude koji su došli kod Lota, o anđelima se govori kao o pripadnicima muškog pola, koristi se reč 'ı̂ysh = muškarac, muž Strong H376, 1. Mojsijeva 19:5,8,10,12, 16).
Prorok Danilo u viziji vidi čoveka, muškarca koji stoji pred njim (Danilo 10:5) (upotrebljena je ista reč kao kod Lota - 'ı̂ysh = muškarac, muž).
Iz daljeg opisa tog bića vidi se da Danilo nije video ljudsko nego nebesko biće, ali ga je ipak opisao kao muškarca.
Isto je i u Novom zavetu. Žene koje su videle anđele na Hristovom grobu videle su dva čoveka, očigledno muškog roda (Luka 24:4). ἀνήρ - anēr = muškarac, muž, gospodin.
Postoji jedan nagoveštaj u Knjizi proroka Zaharije koji ukazuje da bi moglo biti i anđela ženskog pola. O viziji koju je imao zapisao je:
„Potom izide anđeo koji govoraše sa mnom, i reče mi: podigni oči svoje i vidi šta je ovo što izlazi.... I podigoh oči svoje i videh, a to dve žene izlažahu, i vetar im beše pod krilima, a krila im behu kao u rode, i digoše efu među zemlju i nebo.” (Zaharija 5:5-9).
Iako ne može nedvosmisleno da se tvrdi, ovo veoma liči na pojavu anđela, samo što su ovde izgledali kao da su ženskog pola.
U svakom slučaju, nikako ne možemo da zaključimo da su anđeli bespolni.
Iz pretpostavke zasnovane na pretpostavci, neki ljudi su izvukli sumnjivu pretpostavku da su anđeli bespolni, da bi pretpostavili da ni braka neće biti na Novoj Zemlji.
Kad znamo da je to jedini argument koji se daje u prilog nepostojanja braka na Novoj Zemlji, shvatamo koliko je cela ova ideja neodrživa. Sigurno je da nije zasnovana na Bibliji.
Da li će sveštenici po vaskrsenju biti bespolna bića?
Neki ljudi koji veruju da neće biti braka posle vaskrsenja, tvrde da će spaseni ljudi da zauzmu mesta koja su izgubili pali anđeli, demoni koji su se pobunili sa Sotonom.
Oni ponovo polaze od nedokazane pretpostavke da su anđeli bespolna bića, pa za njihovu zamenu Bog mora da stvori druga bespolna bića, u ovom slučaju spašene ljude koji će prilikom vaskrsenja biti preobraženi u bespolna bića.
U svakom slučaju, duhovni posao koji ljudi rade ne zavisi od bračnog stanja, nego od vernosti i posvećenosti Bogu.
Čak i ako mesto carskog sveštenstva koje će dobiti spaseni zaista jeste položaj koji su izgubili pali anđeli, to i dalje ne znači da oni moraju biti bespolni ili da se neće ženiti.
Prvosveštenici, sveštenici i proroci su se ženili na Zemlji, i Bog je to potvrdio kao ispravno.
Pošto je Svetinja na Zemlji bila predslika nebeske Svetinje, onda je jasno da će oni koji služe oko Božjeg prestola biti u braku.
Bog je čak izričito rekao: "U sabor Gospodnji da ne ulazi ni utučen ni uškopljen." 5.Mojsijeva 23.1
U nekim crkvama postoji celibat - naredba od strane crkve da se sveštenici ili monasi ne žene. Bog nigde nije naredio da se sveštenici i oni koji služe u hramu ne žene.
Nasuprot, Bog je dao uputstva sveštenicima (u to vreme Aronovim sinovima) da pažljivo odaberu svoju ženu, "Neka se ne žene ženom bludnicom ili silovanom; ni puštenicom neka se ne žene; jer su sveti Bogu svojemu." 3.Mojsijeva 21.1,7
To je rečeno i za prvosveštenika, sa dodatkom da njegova žena mora da bude devica "Udovicom ni puštenicom ni silovanom ni bludnicom da se ne ženi; nego devojkom (devicom) iz naroda svojega neka se oženi." 3.Mojsijeva 21.10,14
Apostol Pavle potvrđuje da sveštenik, naročito sveštenik s visokom funkcijom treba da bude u braku, i da bude moralan čovek: "Ali vladika treba da je bez mane, jedne žene muž." 1.Timotiju 3.2
Takođe, Pavle kaže: "A Duh razgovetno govori da će u poslednja vremena otstupiti neki od vere slušajući lažne duhove i nauke đavolske... koji zabranjuju ženiti se” (1. Timotiju 4:1, 3). Sveti Duh kaže da Božiji protivnici zabranjuju ženidbu, i da njihove ideje nisu od Boga.
Ako Bog traži od sveštenika i prvosveštenika da imaju porodice, ženu i decu ovde na Zemlji, onda nema razloga da mislimo da postoji celibat na nebu.
Jedino ako sveštenik odluči da bude toliko predan propovedanju evanđelja, da ne može istovremeno da brine o ženi i deci jer svo svoje vreme koristi za propovedanje, onda apostol Pavle kaže da je u redu da se ne oženi.
Pavle dodaje da oni kojima je samački život iskušenje koje će ih odvesti u greh, treba da se ožene. "Ako li se ne uzdrže, neka se žene i udaju; jer je bolje ženiti se negoli upaljivati se." 1.Korinćanima 7.9
Posledice verovanja da neće biti braka i dece posle vaskrsenja
Svaka doktrina u koju verujemo stvara u nama određenu sliku o Bogu. Ako je doktrina pogrešna, imaćemo pogrešno mišljenje o Bogu, i nećemo imati poverenje u Njega.
Čak i ako ateisti koji veruje u porodični život neko kaže da ćemo posle vaskrsenja živeti kao bespolna bića, bez braka i dece, ne samo da neće odlučiti da veruje Bogu, nego će steći potpuno pogrešno mišljenje o Bogu i potpuno ga odbaciti.
Zamislite čoveka koji se bori sa iskušenjem preljube, a želeo bi da ostane veran svojoj supruzi. Saznanje o navodnom životu bez braka i dece potpuno bi ga zbunila i ostavila u bezizlaznom stanju. Njega muči telesna želja za drugom ženom, a neko mu kaže da će živeti i bez žene sa kojom je u braku. Čemu onda iskušenja? Čemu ova igra? Šta bi on mislio o Božjem karakteru?
Mnogi ljudi koji govore da neće biti braka posle vaskrsenja u stvari su nezadovoljni svojim brakom i projektuju svoju želju na pogrešno tumačenje Biblije.
Najveći problem meni izgleda pitanje identiteta: ako vaskrsnem kao bespolno biće, da li sam to ja?
Ko sam ja sada? Do skoro sam bio čovek, a sada sam bespolno biće kao glista ili crv.
Zaključak
Toga radi ostaviće čovek oca svojega i mater, i prilepiće se k ženi svojoj, i biće dvoje jedno telo. Efescima 5.31
Tako nisu više dvoje, nego jedno telo; a što je Bog sastavio čovek da ne rastavlja. Matej 19.6
Bog je postavio brak da ima večnu vrednost i opomenuo je čoveka da to ne treba da kvari.
Čini se da verovanje da posle vaskrsenja neće biti braka upravo rastavlja ono što je Bog sastavio.
Čudno je kako su neki ljudi olako prihvataju ovo neprovereno tvrđenje.
Razni su razlozi zašto ljudi ne poslušaju kada im Bog otkrije da su nešto pogrešno verovali i da treba da se promene.
Neki misle da posle 10-20 godina u crkvi niko ne može da zna bolje od njih šta je istina.
Drugi ne žele da ih uči teološki neobrazovani vernik, kao što ni teološki neobrazovanom Isusu nisu verovali.
Treći ne veruju jer je njihov sveštenik rekao drugačije.
Nije važno koliko dugo smo verovali u izjave koje nisu potvrđene u Bibliji.
Važno je šta ćemo da učinimo kad nam neko kaže da neko naše verovanje nije u skladu sa Božjom Reči.
Bog gleda na naše sadašnje odluke, a ne na stare zablude.
Nikome od nas ne zavisi večna sudbina od suda teologa crkve, kao što je to tvrdila inkvizicija, nego od Božjeg suda.
Brak i deca na nebu predstavljaju samo jednu malu činjenicu u velikom broju istina koje nam je Bog zapisao u Bibliji, a čekaju da ih ljudi otkriju.
Bog koji sve zna ostavio nam je u Bibliji poruke koje su najvažnije da ih saznamo. Nema malih i nevažnih otkrivenja.
Svaka Božja Reč je duhovna hrana koja će da nas održi u duhovnom životu.
Krajnji rezultat življenja sa Bogom i upoznavanjem Njegove Reči biće savršeni karakter i večni život u skladu sa Bogom i sa bližnjima.
Dodatni argumenti:
Jeremija 3:14-18: „Obratite se, sinovi odmetnici, veli Gospod, jer sam ja muž vaš, i uzeću vas, jednoga iz grada i dva iz porodice, i odvešću vas u Sion. I daću vam pastire po srcu svojemu, koji će vas pasti znanjem i razumom. I kad se umnožite i narodite u zemlji, onda se, veli Gospod, neće više govoriti: kovčeg zavjeta Gospodnjega; niti će im dolaziti na um niti će ga pominjati, niti će hoditi k njemu, niti će ga više opravljati. U to će se vrijeme Jerusalim zvati prijesto Gospodnji, i svi će se narodi sabrati u nj, k imenu Gospodnjemu u Jerusalimu, i neće više ići po misli srca svojega zloga. U to će vrijeme dom Judin ići s domom Izrailjevijem, i doći će zajedno iz zemlje sjeverne u zemlju koju dadoh u našljedstvo ocima vašim.”
Prvo treba identifikovati vreme na koje se ovo proročanstvo odnosi.
Ovo proročanstvo će se ispuniti u Novom Jerusalimu, na Novoj Zemlji. Postoji više podataka koji to potvrđuju:
278 Jerusalim će se zvati ponovo presto Gospodnji tek na novoj Zemlji. Jeremija kaže da će se "u to vreme, Jerusalim zvati presto Gospodnji", što znači da Jeremija tvrdi da u vreme pisanja teksta Jerusalim nije bio presto Gospodnji, iako ga Vavilonjani još nisu osvojili.
Bog će doslovno tek spuštanjem Novog Jerusalima na Novu Zemlju postaviti i svoj presto u njemu (Otkrivenje 21:1-3; 22:1; Jezekilj 47:1-12; 48:35).
280 - Nikad se u istoriji nije ispunilo proročanstvo da će se svi narodi sabrati u Jerusalim, k imenu Gospodnjem", pred Božjim prestolom u Svetinji nad svetinjama.
Čak su Jevreji zabranjivali nejevrejima da učestvuju u popravljanju hrama (Jezdra 4:2), kao ni da ulaze u hram (Dela 21:28).
282 - Božiji narod „neće više ići po misli srca svojega zloga” - ukazuje na promenu ljudske grešne prirode u bezgrešnu prirodu prilikom preobraženja, tek posle Hristovog dolaska.
- Jeremija govori o ujedinjenju Judejaca sa 10 plemena Izraela koje se nikad nije dogodilo, jer je 10 plemena izgubilo identitet. Biblija govori o ovom ujedinjenju tek kada svi spašeni budu vaskrsnuti. U vreme ovog proročanstva 10 plemena Izraela odavno je bilo rasuto po svetu, a Judejci su živeli u državi Izrael.
Oni će zajedno doći iz severne zemlje. Vavilon je u Bibliji opisan kao sila koja je došla sa severa da osvoji Izrael (Jeremija 25:9-12), pa ovo izgleda kao izlazak iz Vavilona i ulazak u obećanu zemlju.
284 Dakle, ovde se govori o Novoj Zemlji i prorok kaže da će se Božji narod namnožiti i naroditi u zemlji. Da ne bi bilo zabune, Jeremija je naglasio "u to će se vreme... sabrati svi narodi" u Jerusalimu. Prorok Jeremija je ovim vremenski stavio umnožavanje i rađanje dece u vreme Nove Zemlje, 1000 godina posle vaskrsenja, kada su svi spašeni odrasli ljudi, a ne deca. „Kad se umnožite i narodite u zemlji”, odnosi se na rađanje na Novoj Zemlji.
Jezekilj 37:21-28: „I reci im: ovako veli Gospod Gospod: evo, ja ću uzeti sinove Izrailjeve iz naroda u koje otidoše, i sabraću ih otsvuda, i dovešću ih u zemlju njihovu. I načiniću od njih jedan narod u zemlji, na gorama Izrailjevim, i jedan će car biti car svima njima, niti će više biti dva naroda, niti će više biti razdeljeni u dva carstva. I neće se više skvrniti gadnim bogovima svojim ni gnusobama svojim niti kakvim prestupima svojim,
i izbaviću ih iz svih stanova njihovih u kojima grešiše, i očistiću ih, i oni će mi biti narod i ja ću im biti Bog. I sluga moj David biće im car, i svi će imati jednoga pastira, i hodiće po mojim zakonima, i uredbe će moje držati i izvršivati. I sedeće u zemlji koju dadoh sluzi svojemu Jakovu, u kojoj sedeše oci vaši; u njoj će sedeti oni i sinovi njihovi i sinovi sinova njihovih doveka,
i David sluga moj biće im knez doveka. I učiniću s njima zavet mirni, biće večan zavet s njima, i utvrdiću ih i umnožiću ih, i namestiću svetinju svoju usred njih navek. I šator će moj biti kod njih, i ja ću im biti Bog i oni će mi biti narod. I narod će poznati da sam ja Gospod koji posvećujem Izrailja, kad svetinja moja bude usred njih doveka.”
Slično kao i u prethodnom primeru, svi ovi detalji mogu da se primene samo na vreme nakon Hristovog povratka na Zemlju, vaskrsenja i stvaranjem novih životnih uslova – bez greha.
290 Postojaće opšte jedistvo u Božijem narodu (stih 22), postojaće jedan car, koji će vladati večno (stihovi 22, 24 i 25) – to može biti jedino Hristos, čija je David samo predslika (Psalam 132:11; Isaija 9:6, 7; Luka 1:32; Dela 2:29-31), neće više biti prestupa Božijeg zakona i greha (stihovi 23 i 24),
Bog će sa njima ustanoviti večan zavet (stih 26), On će da stanuje među njima (stihovi 26-28) –a takvo stanje će biti zauvek (stihovi 25, 26 i 28).
Kao vrhunac, Bog kaže da će umnožiti svoj narod, ali tek kada uspostavi večni zavet s njima.
Umnožavanje Božjeg naroda posle uspostavljanja večnog zaveta ukazuje na rađanje dece na Novoj Zemlji, a to znači da institucije braka postoji.
Kada je Bog stvorio Adama rekao je: „Nije dobro da je čovek sam” 1.Mojsijeva 2.18 - i stvorio mu je ženu. Međutim, kada Isus dođe drugi put da spase one koji su mu verovali, da li će čovek nastaviti da živi u braku ili će biti stvoren da živi drugačije, kao bespolno biće koje se neće ženiti niti udavati?
Ne postoji način da ljudi znaju šta će se dogoditi, osim da nam Bog kaže kako namerava da nas preobrazi posle Dana suda.
Međutim, Bog je smatrao da postoje mnogo važnije stvari koje se tiču spasenja od greha o kojim je želeo detaljno da nam govori u svom pisanom otkrivenju - Bibliji, dok je pitanju braka posle preobraženja posvetio veoma malo vremena.
Ipak, postoje neki tekstovi u Bibliji na osnovu kojih možemo da izvedemo zaključak kakve su Božje namere sa nama u vezi braka posle vaskrsenja.
Postoje dva suprotna mišljenja:
1) braka posle Hristovog drugog dolaska neće biti, pa tako neće biti ni dece; i
2) brak će postojati kroz celu večnost, a samim tim i rađanje dece na Novoj Zemlji.
Neki ljudi smatraju da kad Bog bude došao da sudi svetu, da će spašeni ljudi biti vaskrsnuti kao bespolna bića, da neće biti ni muško ni žensko.
To zvuči uznemiravajuće za ljude koji svoj pol doživljavaju kao deo svog identiteta. Ako prestanem da budem muško ili žensko, onda to više nisam ja, pa zato za većinu ljudi ovo pitanje nije nevažno.
Da li će posle drugog Hristovog dolaska biti braka i dece ili ne?
Jedino Bog može ispravno da odgovori na ovo pitanje, jer nas je On stvorio i On sve zna.
Pošto je Bog kroz Sveto Pismo objavio ljudima najvažnije istine, postavlja se pitanje:
Koje tekstove Biblije ljudi navode kao potvrdu svog mišljenja da braka posle vaskrsenja neće biti, a samim tim ni rađanja dece?
Zvuči neverovatno činjenica da postoji samo jedan jedini tekst iz Biblije koje ljudi navode za mišljenje da braka posle vaskrsenja neće biti.
Naravno, svaki teološki stav koji je zasnovan samo na jednom stihu u Bibliji predstavlja slab argument.
Pogledajmo prvo Biblijske argumente u prilog braka posle vaskrsenja, a onda ćemo se vratiti na diskutabilni tekst.
10 Zapovesti i brak
Cela Biblija svedoči o činjenici da je Božji zakon savršen, i da su načela koja su data u 10 zapovesti večna.
Na primer: "Zakon je Gospodnji svršen, krepi dušu; svedočanstvo je Gospodnje verno, daje mudrost neveštome." Psalam 19,7
Međutim, ako neće biti braka i dece posle vaskrsenja, onda bi većina Božjih zapovesti bila bespotrebna.
Deset Božjih zapovesti zasnovane su na bračnim i porodičnim odnosima.
Na primer, peta Božja zapovest o poštovanju roditelja bila bi suvišna, jer bez braka ne bi bilo ni roditelja ni dece.
Ako su vaskrsli bespolna bića, onda će to biti opšta konfuzija identiteta. Neko ko mi je bio otac ili majka sada uopšte nema ni izgled, ni očinske ili materinske osobine po kojima sam tu osobu poznavao.
Bespolni ljudi ne bi imali materinski i očinski osećaj, a dve trećine svog života brinuli su oko svojih sinova i ćerki koje sada ne mogu da identifikuju kao bića koja su rodili i odgajali.
Sedma zapovest "Ne čini preljube" i deo desete Božje zapovesti koji kaže: "ne poželi žene bližnjega svojega", bile bi potpuno suvišne. Za bespolna bića ne postoji način da učine preljubu, niti da požele ženu svog bližnjeg.
Poslušnost drugoj Božjoj zapovesti donosi blagoslov za 1000 narednih generacija, dakle dece, unučadi, praunučadi, čukun unučadi, čukun - čukun unučadi, itd. Danas većina ljudi rađaju decu između 20 i 35 godina.
Ako prosečan čovek dobije prvo dete sa 20 godina, onda će njegova hiljadita generacija da se rodi posle 20.000 godina!
Ako je Bog predvideo trajanje greha od 7.000 godina (6.000+ 1.000 = 7.000), jasno je da je potrebno bar još 14.000 godina bračnog života na Novoj Zemlji da bi se doslovno ispunio blagoslov dat u drugoj Božjoj zapovesti.
Ne treba zaboraviti da su Božje zapovesti pisane doslovnim jezikom, a ne figurativno.
To nije poezija puna metaforičkih izraza, nego odraz stvarnog života opisan u doslovnom, proznom stilu.
Bog tvrdi da su SVE Njegove zapovesti za večna vremena:
“Dela su ruku Njegovih istina i pravda; verne su SVE zapovesti Njegove; tvrde su za vavek veka, osnovane na istini i pravdi.” (Psalam 111:7,8)
Dakle, ako su Božje zapovesti savršene i večne, onda nema smisla da budu date kao zakon onima koji će biti bespolna bića.
Iskušenja sa kojima se suočavamo bazirana su na tome da smo polna bića koja imaju bračne odnose i osnivaju porodice.
Ako ulažemo toliko truda da živimo po Božjim zapovestima, nema smisla da pola tih zapovesti odjednom postanu suvišne.
Biblija je puna saveta kako da uredimo odnose između bračnih drugova, roditelja i dece, i osoba koje nisu u braku.
Sve to što ovde učimo bilo bi nam potpuno nepotrebno ako posle vaskrsenja budemo bespolna bića.
Bilo bi potpuno nepotrebno da čitamo knjige kao što su: "Temelji srećnog doma", "Vaspitanje", "Apel majkama", "Poruka mladima", "Saveti roditeljima, učiteljima i učenicima", i druge slične knjige.
Zašto bi Bog od mene tražio nešto što mi neće biti potrebno u večnosti? Ako mi to neće trebati u večnosti, zašto mi je to potrebno sada?
U stvari, možda neko želi da mi mislimo da nam to neće trebati u budućnosti da se time ne bismo bavili ni sada, kada nam život zavisi od bračnih i porodičnih odnosa.
Verovanje da neće biti braka posle vaskrsenja ujedno je i optužba protiv Boga:
Zašto nas Bog nije odmah stvorio onakve kakvi ćemo biti posle vaskrsenja, da se ne bi mučili nepotrebnim iskušenjima?
Brak pre pada u greh
Bog je sam rekao pre pada u greh: "Nije dobro da je čovek sam. Da mu načinim druga prema njemu." 1.Mojsijeva 2.18
Dakle, Bog sam kaže da u idealnim uslovima, kada nema greha, nije dobro da čovek i žena žive razdvojeno.
Ako nije bilo dobro da čovek bude sam u Raju, zašto bi bilo dobro da čovek bude sam kada ga Bog bude vratio u Raj?
Dakle, prvi brak između Adama i Eve postojao je pre nego što je greh uopšte i nastao na Zemlji.
Bog nam je time pokazao da je brak deo savršenog sveta u kojem nema greha:
"Tada pogleda Bog sve što je stvorio, i gle, dobro beše veoma. I bi veče i bi jutro, dan šesti." 1.Mojsijeva 1.31
Upravo zato što nije dobro da čovek bude sam, Bog je odlučio da dovrši proces stvaranja time što je Adamu stvorio ženu, a onda je rekao da "sve beše dobro veoma." I ne samo to, nego je Bog rekao Adamu i Evi: Rađajte se i množite se, i napunite zemlju. 1.Mojsijeva 1.28
Šta bi se dogodilo kada bi ljudi koji se sećaju svojih bračnih drugova, svoje dece i zajedničkog života na Zemlji, kada bi kao Adam na početku, videli da sve životinje imaju svoje parove, a da je čovek sam?
Bespolni život bi zahtevao potpuno drugačiji poredak stvari, potpuno drugačije stvaranje.
Da je Bog želeo da stvori takav svet, On bi ga odmah stvorio na taj način.
Nema smisla da nije bilo dobro da čovek bude sam pre pada u greh, a da kad greha nestane odjednom bude dobro da je čovek sam.
Jedan od dokaza da četvrta Božja zapovest, dan odmora, i dalje važi za čoveka jeste to što je dan odmora nastao pre pada u greh, prilikom stvaranja Zemlje (1.Mojsijeva 2.1-3).
Kao što je Bog stvorio svet za šest dana i počinuo u sedmi, tako i ljudi treba da rade šest dana i da odmaraju sedmog dana, po Božjoj zapovesti.
Ako postavljanje četvrte Božje zapovesti pre pada u greh jeste dokaz da dan odmora treba držati zauvek u budućnosti, onda je i postojanje braka pre pada u greh dokaz da će brak postojati kroz celu večnost.
Prema tome, kada Bog bude uklonio greh iz svemira, nema logike da ukine brak, obzirom da je brak deo savršeno stvorenog sveta pre nego što je greh nastao.
Kada bi Bog posle vaskrsenja stvorio fizički drugačije ljude u odnosu na Adama i Evu, onda bi ostala sumnja koju je Sotona postavio kao temelj svoje pobune: "stvorenja nisu u stanju da drže Božji zakon, jer je to zbog toga što su pogrešno stvoreni.
Ako bi nas Bog stvorio drugačije od Adama i Eve u savršenom svetu, ostala bi Sotonina sumnja da smo na početku stvoreni tako da ne možemo da držimo Božji zakon, pa nas Bog sad stvara drugačije.
Ako je čovek u startu savršeno stvoren, Bog to sada ne bi imao razloga da menja.
Odakle Deca na Novoj Zemlji?
"I vuk će boraviti s jagnjetom, i ris će ležati s jaretom, tele i lavić i ugojeno živinče biće zajedno, i malo dete vodiće ih. I krava i medvedica zajedno će pasti, mlad njihova ležaće zajedno, i lav će jesti slamu kao vo. I dete koje sisa igraće se nad rupom aspidinom, i dete odbijeno od sise zavlačiće ruku svoju u rupu zmije vasilinske. Neće uditi ni potirati na svoj svetoj gori mojoj, jer će zemlja biti puna poznanja Gospodnjega kao more vode što je puno." Isaija 11.6-9
Ovaj tekst očigledno opisuje Novu Zemlju. Bog je prorekao da će ukloniti greh i da će obnoviti planetu Zemlju u savršeno stanje kakvo je bilo pre pada Adama i Eve.
Ako se stanje vraća na ono koje je bilo pre pada u greh, onda će Adam i Eva ponovo biti u braku.
Pošto je ovo opis Nove Zemlje, zapazite da na njoj postoje deca i novorođenčad koja se još uvek hrane majčinim mlekom. Odakle deca na Novoj Zemlji?
Kad Isus dođe da vasksne spašene, u Otkrivenju piše da će Zemlja ostati opustošena za 1000 godina, a da će spašeni za to vreme biti na Nebu. Posle 1000 godina, Bog će obnoviti planetu Zemlju, (stvoriće Novu ili Obećanu Zemlju) i naseliti je ljudima koji su prihvatili spasenje (Otkrivenje 20.1 - 21.27).
Dakle, ako pri drugom Hristovom dolasku Bog vaskrsne neku bebu na večni život, posle 1000 godina provedenih na Nebu, kada spašeni dođu na Novu Zemlju, sve bebe biće odrasle osobe.
Odakle onda bebe i deca na Novoj Zemlji?
Zato što su tamo rođeni!
Dakle, ne radi se o deci koja su tek vaskrsla pa nisu imala vremena da odrastu, pošto je Nova Zemlja obnovljena 1000 godina kasnije, i sva vaskrsla deca su već odrasli ljudi.
U tekstu je naglašeno da se radnja ne događa na Nebu, nego na Zemlji: "jer će zemlja biti puna poznanja Gospodnjega". Dakle, ova deca rođena na Novoj Zemlji, a to znači da na Novoj Zemlji postoje brakovi i da ljudi tamo neće biti bespolna bića.
Neki tvrde da je ovo uslovno proročanstvo koje se neće ispuniti.
Ovaj argument nije logičan, zato što izgleda kao da će biti dece na Novoj Zemlji samo ako ljudi ispune određene uslove, a ako ih ne ispune, onda će ljudi biti stvoreni bespolni pa se ovo "uslovno" proročanstvo neće ispuniti.
Ovi ljudi time tvrde da će ljudi radi kazne biti stvoreni kao bespolna bića, dok drugi tvrde da je to nagrada za pobožan život. Oba tvrđenja imaju problem s logikom.
Naravno, ovo nije jedini opis dece na Novoj Zemlji. Isaija kaže:
"Jer, gle, ja ću stvoriti nova nebesa i novu zemlju, i što je pre bilo neće se pominjati niti će na um dolaziti. Nego se radujte i veselite se doveka radi onoga što ću ja stvoriti." Isaija 65.17,18
Zatim sledi opis blagoslova koji čekaju spašene ljude na Novoj Zemlji, pa prorok kaže:
"Neće raditi uzalud, niti će rađati za strah, jer će biti seme blagoslovenih od Gospoda, i natražje će njihovo biti s njima. I pre nego poviču, ja ću se odazvati; još će govoriti, a ja ću uslišiti. Vuk i jagnje zajedno će pasti, i lav će jesti slamu kao vo; a zmiji će biti hrana prah; neće uditi ni potirati na svoj svetoj gori mojoj, veli Gospod." Isaija 65.23-25
Ovde prorok Isaija naglašava da je u pitanju opis Nove Zemlje, i kaže da tamo žene neće rađati u strahu i nevoljama (jer greha više nema).
Zapazite da Isaija spominje natražje spašenih, to jest njihove pretke, i njihovo potomstvo, to jest seme. Dakle, prorok Isaija na Novoj Zemlji vidi iste porodične i bračne odnose kao na ovoj Zemlji, i pretke i potomke, uz razliku što sada greha više nema. Tamo će postojati samo legalni, bogobojazni brakovi.
Slična ideja postoji i u sledećem poglavlju: "Jer kao što će nova nebesa i nova zemlja, što ću je ja načiniti, stajati preda mnom, veli Gospod, tako će stajati seme vaše i ime vaše." Isaija 66.22
Bog obećava da će na Novoj Zemlji i naše potomstvo stajati pred Njim. Bog nije rekao potomstvo onih koji su do sada imali potomstvo, nego je obećao potomstvo svim spašenim ljudima.
Kakav bi bio svet bez braka i dece?
Pokušajmo sada da zamislimo svet bez braka posle vaskrsenja.
Ako bi Bog spolja anatomski stvorio čoveka i ženu za bračni život, dao im specifičan spoljašnji izgled, muške i ženske hormone, a ženi stvorio matericu i mlečne žlezde, a onda očekivao da se ljudi uzdržavaju od bračnih odnosa i rađanja dece, to bi bilo večno mučenje.
Imati nagon za život u dvoje a živeti sam, to bi bilo strašno.
Bog nikad ne bi čoveka tako stvorio jer bi to bilo u suprotnosti sa Njegovim svetim karakterom.
S druge strane, ako bi ljudi bili stvoreni drugačije, kao bespolna bića, zašto odmah nismo stvoreni tako?
Izgledalo bi kao da je naša grešnost posledica toga što smo stvoreni kao dvopolna bića.
To bi bila optužba protiv Boga da nismo stvoreni dobro, a da dobro funkcionišemo kad nas prepravi da budemo bespolni. Kada bi nas Bog stvorio drugačije nego što smo bili pre pada u greh, to bi ostavilo sumnju da čovek nije u početku najbolje stvoren.
Zasilite da ste imali decu, i znate kakav je osećaj kad vaše dete progovori prvu reč, kad prvi put prohoda i kad se smeje od radosti što vas je videlo, a sada znate da ne možete više da imate decu...
Zamislite da nigde oko vas nema dece. To bi bio siromašan svet čak i u odnosu na ovaj svet greha.
Ma koliko su deca nestašna i donose probleme, roditelji se nikad ne bi odrekli svoje dece u zamenu za komforan život bez svoje dece.
Na kraju ću dati još nekoliko sličnih Biblijskih argumenata u prilog postojanja braka na Novoj Zemlji, a sad ćemo probati da objasnimo
Jedini argument da ćemo posle vaskrsenja biti bespolna bića
Ljudi koji veruju da braka posle vasksenja neće biti, kao potvrdu svog verovanja navode jedan jedini tekst:
Matej 22:23-33 "Taj dan pristupiše k Njemu sadukeji koji govore da nema vaskrsenja, i upitaše Ga govoreći: Učitelju! Mojsije reče: Ako ko umre bez dece, da uzme brat njegov ženu njegovu i da podigne seme bratu svom. U nas beše sedam braće; i prvi oženivši se umre, i ne imavši poroda ostavi ženu svoju bratu svom. A tako i drugi, i treći, sve do sedmog. A posle svih umre i žena. O vaskrsenju dakle koga će od sedmorice biti žena? Jer je za svima bila.
A Isus odgovarajući reče im: Varate se, ne znajući Pisma ni sile Božje. Jer o vaskrsenju niti će se ženiti ni udavati; nego su kao anđeli Božji na nebu. A za vaskrsenje mrtvih niste li čitali šta vam je rekao Bog govoreći: Ja sam Bog Avraamov, i Bog Isakov, i Bog Jakovljev! Nije Bog Bog mrtvih, nego živih. I čuvši narod divljaše se nauci Njegovoj."
Pretpostavke
Ljudi počinju analizu ovog teksta obično sa nekoliko pogrešnih pretpostavki:
-da je tema o kojoj Hristos govori brak na nebu;
-da izraz ženiti i udavati ovde znači normalan, pobožan brak,
-da su anđeli bespolna bića.
Prva pretpostavka je očigledno pogrešna.
O čemu razgovaraju Isus i sadukeji?
Šta je bila tema razgovora sadukeja i Isusa Hrista?
Sadukeji koji ne veruju da postoji vaskrsenje, žele da dokažu Isusu da vaskrsenje ne postoji. Oni smatraju da su teoretski našli situaciju koja po njima onemogućava postojanje vaskrsenja.
Zato Isus njima daje Biblijske dokaze da vaskrsenje postoji.
Bog kaže da je On Bog pobožnih Avrama, Isaka i Jakova, koji jesu umrli, ali će ih Bog vaskrsnuti na Dan Suda, i zato je On njihov Bog.
Bog nije Bog nekome ko će večno ostati mrtav.
Dakle, ako celi tekst govori o vaskrsenju, a ljudi iz jedne rečenice koji je argument za vaskrsenje donesu zaključak o ne postojanju braka na novoj Zemlji, onda je taj argument veoma slab.
Isus ne govori na temu o ženidbi i udaji nakon vaskrsenja, i zato je vrlo lako da bude pogrešno protumačeno ono što je Isus rekao
Isus kaže da sadukeji ne znaju Božju silu kojom Stvoritelj sveta vrlo lako može da vaskrsne čoveka, i ne poznaju Sveto Pismo gde piše da će Bog da vaskrsne ljude koji mu veruju.
Sadukeji su bili grupa obrazovanih teologa, jedna od glavnih grupa koja je diktirala kako će Sveto Pismo biti tumačeno.
Isus koji nema diplomu teologa protivreči ne samo jednom, nego grupi teologa po pitanju doktrine.
Za Isusa je doktrina važna jer iz doktrine mi donosimo zaključke o Božjem karakteru. Pogrešne doktrine donose pogrešne zaključke o Božjem karakteru, i čovek gubi poverenje u Boga. Zato je Isus uvek ispravljao zablude teologa onog vremena bez obzira koliko ih je i koliko su bili opasni za Njega.
Ovo je jako bitna pouka za nas, jer je Isus stavio Božju objavu - Sveto Pismo iznad tumačenja teologa.
Ako sledimo teologe, pruzećemo i njihove zablude, a ako se iskreno molimo Bogu da nam da razumevanje Biblije, Bog će nam rasvetliti um ako smo iskreni i krotki.
Isus nam je ovde dao recept kako doći do istine: pregledajte Pisma. Uporedite sva mesta koja se odnose na tu temu.
Teolozi onog vremena su se prevarili, jer nisu znali Pisma ni sile Božje (Matej 22.29,30).
Zato mi pregledamo Sveto Pismo kako bismo otkrili šta je Bog napisao na temu braka posle vaskrsenja.
Deca ovog sveta
Luka je ovaj tekstu zapisao sa par novih detalja u odnosu na Mateja i Marka:
"I odgovarajući Isus reče im: -Deca ovoga sveta žene se i udaju; a koji se udostoje dobiti onaj svet i vaskrsenje iz mrtvih niti će se ženiti ni udavati; jer više ne mogu umreti; jer su kao anđeli; i sinovi su Božji kad su sinovi vaskrsenja." Luka 20.34-36
Isus jasno kaže na koju grupu ljudi se odnosi izraz "ženiti i udavati": na decu ovoga sveta. Isus je rekao da način na koji se deca ovog sveta udaju i žene neće postojati u bezgrešnom svetu posle drugog Hristovog dolaska.
Deca ovog sveta su ljudi koji žive u uslovima greha.
Isus je rekao za fariseje: "Vi ste od ovoga sveta, ja nisam od ovoga sveta." Jovan 8.13,23.
Brige ovoga sveta (Matej 13.22) su brige o svetovnim vrednostima koje uguše duhovnost.
Pavle govori vernicima da su nekad hodili po "veku ovoga sveta" kao sinovi protivljenja, po željama tela, rođeni kao deca gneva (Efescima 2.2-10).
Bog je rekao da će doći "kraj ovoga sveta" (Matej 13.40), ne u smislu pogibije svih ljudi, nego u smislu nestanka svetovnosti, bezboštva.
Tada će Bog izvršiti presudu nad "knezom ovoga sveta" - nad Sotonom. (Jovan 16.11; 12.31; 14.30;).
Deca ovog sveta žene se i udaju jer jedna osoba umre, pa druga uđe u novi brak.
Neki se razvedu, neki učine preljubu, a neki žive vanbračno. Sve ove situacije neće postojati posle vaskrsenja, jer neće biti smrti, i neće biti bilo kojih drugih izopačenja bračnih odnosa.
Ženjahu se i udavahu
Sličan zaključak možemo da izvučemo i na osnovu izraza "ženiti se i udavati".
Isus je ovaj isti izraz upotrebio da bi opisao bezbožno ponašanje ljudi pre Potopa:
"Jer kao što je bilo u vreme Nojevo tako će biti i dolazak sina čovečijega. Jer kao što pred Potopom jeđahu i pijahu, ženjahu se i udavahu do onoga dana kad Noje uđe u kovčeg, i ne osetiše dok ne dođe Potop i odnese sve; tako će biti i dolazak sina čovečijega." Matej 24.37-39
Šta znači izraz: jeđahu i pijahu, ženjahu se i udavahu? Kao najveće grehe prepotopnih ljudi Isus sigurno nije naveo umereno jedenje i pijenje. Očigledno je da su se ljudi prejedali, jeli nezdrava jela i opijali se alkoholom. Isto tako, jasno je da Bog nije osudio prepotopni svet zbog pristojnog bračnog života, nego zbog višestrukih ženidbi i udaja, zbog razvoda, preljuba, nemorala, i drugih greha.
Dakle, radi se o nemoralnim ženidbama i udajama, a ne o braku koji je u skladu sa Božjim zapovestima.
Dakle, izraz "deca ovoga sveta žene se i udaju." odnosi se na ljude koji ni malo ne poštuju svetost braka koji je Bog ustanovio.
Obzirom na kontekst u kojem je ovo izrečeno, možemo da zaključimo da je Isus sadukejima rekao da posle vaskrsenja neće biti razvoda, smrti jednog bračnog druga, preudaje ili preljube, a nije rekao da ženidbe i udaje uopšte neće biti.
Isus ovde nije upotrebio jedninu da se posle vaskrsenja niko neće nijednom oženiti ili udati, nego je govorio o brakovima u množini, da se ljudi neće više puta ženiti ili udavati.
U čemu ćemo biti kao anđeli?
Pogledajmo ponovo rečenicu:
"Deca ovoga sveta žene se i udaju, a koji se udostoje dobiti onaj svet i vaskrsenje iz mrtvih niti će se ženiti ni udavati, jer više ne mogu umreti; jer su kao anđeli; i sinovi su Božji kad su sinovi vaskrsenja." Luka 20.34-36
Luka je ovde zapisao da Isus nije uporedio bračno stanje ljudi i anđela, nego je uporedio besmrtnost anđela sa stanjem koje će imati ljudi posle vaskrsenja.
Isus uvek upoređuje poznate pojmove da bi objasnio nepoznate.
Nema logike da je upoređivao bračno stanje anđela ili njihov pol (koji su nam nepoznati) da bi objasnio drugu nepoznatu pojavu.
S druge strane, svi znaju da anđeli ne mogu umreti, pa je ovu poznatu činjenicu Isus upotrebio da objasni nepoznatu pojavu.
Pošto nam je nepoznato da li se anđeli žene i udaju, jasno je da Isus ovde kaže da ćemo biti kao anđeli po večnom životu, a ne po bračnom stanju.
Ako bi posle vaskrsenja trebalo da nastupi drastična promena, onda bi bilo logično da Bog to detaljno objasni, a to ovde nije slučaj.
Isus nikada nije govorio o ukidanju braka i porodice posle vaskrsenja, a ova Hristova rečenica ima savim drugačiji smisao od onoga kako ljudi to obično tumače.
Kojeg roda su anđeli
U Bibliji nigde nije nedvosmisleno objašnjeno bračno ili polno stanje anđela.
Činjenica je da nam nije direktno rečeno da li se anđeli žene i udaju, a ne znamo ni da li imaju muški i ženski pol.
Potpuno je proizvoljno da neko tvrdi da su anđeli bespolna bića. Ako su anđeli bespolni očekivali bismo da se o njima govori u srednjem rodu. Međutim, jevrejski jezik nema srednji rod, pa to nije moguće iz jezičke konstrukcije videti da li su anđeli bespolni.
Grčki jezik ima srednji rod, ali i tamo reč anđeo nije srednjeg, nego muškog roda.
Da su anđeli bespolna bića, pisci evanđelja ne bi o njima pisali u muškom rodu, jer su pisci bili nadahnuti Božjim Duhom.
Takođe, kada anđeli imaju neku službu ili se pojavljuju u vizijama uglavnom se pojavljuju kao muškarci.
Dva anđela, recimo, dolaze da upozore Lota da se sprema uništenje Sodoma (1. Mojsijeva 19:1).
Kada Sodomljani traže ljude koji su došli kod Lota, o anđelima se govori kao o pripadnicima muškog pola, koristi se reč 'ı̂ysh = muškarac, muž Strong H376, 1. Mojsijeva 19:5,8,10,12, 16).
Prorok Danilo u viziji vidi čoveka, muškarca koji stoji pred njim (Danilo 10:5) (upotrebljena je ista reč kao kod Lota - 'ı̂ysh = muškarac, muž).
Iz daljeg opisa tog bića vidi se da Danilo nije video ljudsko nego nebesko biće, ali ga je ipak opisao kao muškarca.
Isto je i u Novom zavetu. Žene koje su videle anđele na Hristovom grobu videle su dva čoveka, očigledno muškog roda (Luka 24:4). ἀνήρ - anēr = muškarac, muž, gospodin.
Postoji jedan nagoveštaj u Knjizi proroka Zaharije koji ukazuje da bi moglo biti i anđela ženskog pola. O viziji koju je imao zapisao je:
„Potom izide anđeo koji govoraše sa mnom, i reče mi: podigni oči svoje i vidi šta je ovo što izlazi.... I podigoh oči svoje i videh, a to dve žene izlažahu, i vetar im beše pod krilima, a krila im behu kao u rode, i digoše efu među zemlju i nebo.” (Zaharija 5:5-9).
Iako ne može nedvosmisleno da se tvrdi, ovo veoma liči na pojavu anđela, samo što su ovde izgledali kao da su ženskog pola.
U svakom slučaju, nikako ne možemo da zaključimo da su anđeli bespolni.
Iz pretpostavke zasnovane na pretpostavci, neki ljudi su izvukli sumnjivu pretpostavku da su anđeli bespolni, da bi pretpostavili da ni braka neće biti na Novoj Zemlji.
Kad znamo da je to jedini argument koji se daje u prilog nepostojanja braka na Novoj Zemlji, shvatamo koliko je cela ova ideja neodrživa. Sigurno je da nije zasnovana na Bibliji.
Da li će sveštenici po vaskrsenju biti bespolna bića?
Neki ljudi koji veruju da neće biti braka posle vaskrsenja, tvrde da će spaseni ljudi da zauzmu mesta koja su izgubili pali anđeli, demoni koji su se pobunili sa Sotonom.
Oni ponovo polaze od nedokazane pretpostavke da su anđeli bespolna bića, pa za njihovu zamenu Bog mora da stvori druga bespolna bića, u ovom slučaju spašene ljude koji će prilikom vaskrsenja biti preobraženi u bespolna bića.
U svakom slučaju, duhovni posao koji ljudi rade ne zavisi od bračnog stanja, nego od vernosti i posvećenosti Bogu.
Čak i ako mesto carskog sveštenstva koje će dobiti spaseni zaista jeste položaj koji su izgubili pali anđeli, to i dalje ne znači da oni moraju biti bespolni ili da se neće ženiti.
Prvosveštenici, sveštenici i proroci su se ženili na Zemlji, i Bog je to potvrdio kao ispravno.
Pošto je Svetinja na Zemlji bila predslika nebeske Svetinje, onda je jasno da će oni koji služe oko Božjeg prestola biti u braku.
Bog je čak izričito rekao: "U sabor Gospodnji da ne ulazi ni utučen ni uškopljen." 5.Mojsijeva 23.1
U nekim crkvama postoji celibat - naredba od strane crkve da se sveštenici ili monasi ne žene. Bog nigde nije naredio da se sveštenici i oni koji služe u hramu ne žene.
Nasuprot, Bog je dao uputstva sveštenicima (u to vreme Aronovim sinovima) da pažljivo odaberu svoju ženu, "Neka se ne žene ženom bludnicom ili silovanom; ni puštenicom neka se ne žene; jer su sveti Bogu svojemu." 3.Mojsijeva 21.1,7
To je rečeno i za prvosveštenika, sa dodatkom da njegova žena mora da bude devica "Udovicom ni puštenicom ni silovanom ni bludnicom da se ne ženi; nego devojkom (devicom) iz naroda svojega neka se oženi." 3.Mojsijeva 21.10,14
Apostol Pavle potvrđuje da sveštenik, naročito sveštenik s visokom funkcijom treba da bude u braku, i da bude moralan čovek: "Ali vladika treba da je bez mane, jedne žene muž." 1.Timotiju 3.2
Takođe, Pavle kaže: "A Duh razgovetno govori da će u poslednja vremena otstupiti neki od vere slušajući lažne duhove i nauke đavolske... koji zabranjuju ženiti se” (1. Timotiju 4:1, 3). Sveti Duh kaže da Božiji protivnici zabranjuju ženidbu, i da njihove ideje nisu od Boga.
Ako Bog traži od sveštenika i prvosveštenika da imaju porodice, ženu i decu ovde na Zemlji, onda nema razloga da mislimo da postoji celibat na nebu.
Jedino ako sveštenik odluči da bude toliko predan propovedanju evanđelja, da ne može istovremeno da brine o ženi i deci jer svo svoje vreme koristi za propovedanje, onda apostol Pavle kaže da je u redu da se ne oženi.
Pavle dodaje da oni kojima je samački život iskušenje koje će ih odvesti u greh, treba da se ožene. "Ako li se ne uzdrže, neka se žene i udaju; jer je bolje ženiti se negoli upaljivati se." 1.Korinćanima 7.9
Posledice verovanja da neće biti braka i dece posle vaskrsenja
Svaka doktrina u koju verujemo stvara u nama određenu sliku o Bogu. Ako je doktrina pogrešna, imaćemo pogrešno mišljenje o Bogu, i nećemo imati poverenje u Njega.
Čak i ako ateisti koji veruje u porodični život neko kaže da ćemo posle vaskrsenja živeti kao bespolna bića, bez braka i dece, ne samo da neće odlučiti da veruje Bogu, nego će steći potpuno pogrešno mišljenje o Bogu i potpuno ga odbaciti.
Zamislite čoveka koji se bori sa iskušenjem preljube, a želeo bi da ostane veran svojoj supruzi. Saznanje o navodnom životu bez braka i dece potpuno bi ga zbunila i ostavila u bezizlaznom stanju. Njega muči telesna želja za drugom ženom, a neko mu kaže da će živeti i bez žene sa kojom je u braku. Čemu onda iskušenja? Čemu ova igra? Šta bi on mislio o Božjem karakteru?
Mnogi ljudi koji govore da neće biti braka posle vaskrsenja u stvari su nezadovoljni svojim brakom i projektuju svoju želju na pogrešno tumačenje Biblije.
Najveći problem meni izgleda pitanje identiteta: ako vaskrsnem kao bespolno biće, da li sam to ja?
Ko sam ja sada? Do skoro sam bio čovek, a sada sam bespolno biće kao glista ili crv.
Zaključak
Toga radi ostaviće čovek oca svojega i mater, i prilepiće se k ženi svojoj, i biće dvoje jedno telo. Efescima 5.31
Tako nisu više dvoje, nego jedno telo; a što je Bog sastavio čovek da ne rastavlja. Matej 19.6
Bog je postavio brak da ima večnu vrednost i opomenuo je čoveka da to ne treba da kvari.
Čini se da verovanje da posle vaskrsenja neće biti braka upravo rastavlja ono što je Bog sastavio.
Čudno je kako su neki ljudi olako prihvataju ovo neprovereno tvrđenje.
Razni su razlozi zašto ljudi ne poslušaju kada im Bog otkrije da su nešto pogrešno verovali i da treba da se promene.
Neki misle da posle 10-20 godina u crkvi niko ne može da zna bolje od njih šta je istina.
Drugi ne žele da ih uči teološki neobrazovani vernik, kao što ni teološki neobrazovanom Isusu nisu verovali.
Treći ne veruju jer je njihov sveštenik rekao drugačije.
Nije važno koliko dugo smo verovali u izjave koje nisu potvrđene u Bibliji.
Važno je šta ćemo da učinimo kad nam neko kaže da neko naše verovanje nije u skladu sa Božjom Reči.
Bog gleda na naše sadašnje odluke, a ne na stare zablude.
Nikome od nas ne zavisi večna sudbina od suda teologa crkve, kao što je to tvrdila inkvizicija, nego od Božjeg suda.
Brak i deca na nebu predstavljaju samo jednu malu činjenicu u velikom broju istina koje nam je Bog zapisao u Bibliji, a čekaju da ih ljudi otkriju.
Bog koji sve zna ostavio nam je u Bibliji poruke koje su najvažnije da ih saznamo. Nema malih i nevažnih otkrivenja.
Svaka Božja Reč je duhovna hrana koja će da nas održi u duhovnom životu.
Krajnji rezultat življenja sa Bogom i upoznavanjem Njegove Reči biće savršeni karakter i večni život u skladu sa Bogom i sa bližnjima.
Dodatni argumenti:
Jeremija 3:14-18: „Obratite se, sinovi odmetnici, veli Gospod, jer sam ja muž vaš, i uzeću vas, jednoga iz grada i dva iz porodice, i odvešću vas u Sion. I daću vam pastire po srcu svojemu, koji će vas pasti znanjem i razumom. I kad se umnožite i narodite u zemlji, onda se, veli Gospod, neće više govoriti: kovčeg zavjeta Gospodnjega; niti će im dolaziti na um niti će ga pominjati, niti će hoditi k njemu, niti će ga više opravljati. U to će se vrijeme Jerusalim zvati prijesto Gospodnji, i svi će se narodi sabrati u nj, k imenu Gospodnjemu u Jerusalimu, i neće više ići po misli srca svojega zloga. U to će vrijeme dom Judin ići s domom Izrailjevijem, i doći će zajedno iz zemlje sjeverne u zemlju koju dadoh u našljedstvo ocima vašim.”
Prvo treba identifikovati vreme na koje se ovo proročanstvo odnosi.
Ovo proročanstvo će se ispuniti u Novom Jerusalimu, na Novoj Zemlji. Postoji više podataka koji to potvrđuju:
278 Jerusalim će se zvati ponovo presto Gospodnji tek na novoj Zemlji. Jeremija kaže da će se "u to vreme, Jerusalim zvati presto Gospodnji", što znači da Jeremija tvrdi da u vreme pisanja teksta Jerusalim nije bio presto Gospodnji, iako ga Vavilonjani još nisu osvojili.
Bog će doslovno tek spuštanjem Novog Jerusalima na Novu Zemlju postaviti i svoj presto u njemu (Otkrivenje 21:1-3; 22:1; Jezekilj 47:1-12; 48:35).
280 - Nikad se u istoriji nije ispunilo proročanstvo da će se svi narodi sabrati u Jerusalim, k imenu Gospodnjem", pred Božjim prestolom u Svetinji nad svetinjama.
Čak su Jevreji zabranjivali nejevrejima da učestvuju u popravljanju hrama (Jezdra 4:2), kao ni da ulaze u hram (Dela 21:28).
282 - Božiji narod „neće više ići po misli srca svojega zloga” - ukazuje na promenu ljudske grešne prirode u bezgrešnu prirodu prilikom preobraženja, tek posle Hristovog dolaska.
- Jeremija govori o ujedinjenju Judejaca sa 10 plemena Izraela koje se nikad nije dogodilo, jer je 10 plemena izgubilo identitet. Biblija govori o ovom ujedinjenju tek kada svi spašeni budu vaskrsnuti. U vreme ovog proročanstva 10 plemena Izraela odavno je bilo rasuto po svetu, a Judejci su živeli u državi Izrael.
Oni će zajedno doći iz severne zemlje. Vavilon je u Bibliji opisan kao sila koja je došla sa severa da osvoji Izrael (Jeremija 25:9-12), pa ovo izgleda kao izlazak iz Vavilona i ulazak u obećanu zemlju.
284 Dakle, ovde se govori o Novoj Zemlji i prorok kaže da će se Božji narod namnožiti i naroditi u zemlji. Da ne bi bilo zabune, Jeremija je naglasio "u to će se vreme... sabrati svi narodi" u Jerusalimu. Prorok Jeremija je ovim vremenski stavio umnožavanje i rađanje dece u vreme Nove Zemlje, 1000 godina posle vaskrsenja, kada su svi spašeni odrasli ljudi, a ne deca. „Kad se umnožite i narodite u zemlji”, odnosi se na rađanje na Novoj Zemlji.
Jezekilj 37:21-28: „I reci im: ovako veli Gospod Gospod: evo, ja ću uzeti sinove Izrailjeve iz naroda u koje otidoše, i sabraću ih otsvuda, i dovešću ih u zemlju njihovu. I načiniću od njih jedan narod u zemlji, na gorama Izrailjevim, i jedan će car biti car svima njima, niti će više biti dva naroda, niti će više biti razdeljeni u dva carstva. I neće se više skvrniti gadnim bogovima svojim ni gnusobama svojim niti kakvim prestupima svojim,
i izbaviću ih iz svih stanova njihovih u kojima grešiše, i očistiću ih, i oni će mi biti narod i ja ću im biti Bog. I sluga moj David biće im car, i svi će imati jednoga pastira, i hodiće po mojim zakonima, i uredbe će moje držati i izvršivati. I sedeće u zemlji koju dadoh sluzi svojemu Jakovu, u kojoj sedeše oci vaši; u njoj će sedeti oni i sinovi njihovi i sinovi sinova njihovih doveka,
i David sluga moj biće im knez doveka. I učiniću s njima zavet mirni, biće večan zavet s njima, i utvrdiću ih i umnožiću ih, i namestiću svetinju svoju usred njih navek. I šator će moj biti kod njih, i ja ću im biti Bog i oni će mi biti narod. I narod će poznati da sam ja Gospod koji posvećujem Izrailja, kad svetinja moja bude usred njih doveka.”
Slično kao i u prethodnom primeru, svi ovi detalji mogu da se primene samo na vreme nakon Hristovog povratka na Zemlju, vaskrsenja i stvaranjem novih životnih uslova – bez greha.
290 Postojaće opšte jedistvo u Božijem narodu (stih 22), postojaće jedan car, koji će vladati večno (stihovi 22, 24 i 25) – to može biti jedino Hristos, čija je David samo predslika (Psalam 132:11; Isaija 9:6, 7; Luka 1:32; Dela 2:29-31), neće više biti prestupa Božijeg zakona i greha (stihovi 23 i 24),
Bog će sa njima ustanoviti večan zavet (stih 26), On će da stanuje među njima (stihovi 26-28) –a takvo stanje će biti zauvek (stihovi 25, 26 i 28).
Kao vrhunac, Bog kaže da će umnožiti svoj narod, ali tek kada uspostavi večni zavet s njima.
Umnožavanje Božjeg naroda posle uspostavljanja večnog zaveta ukazuje na rađanje dece na Novoj Zemlji, a to znači da institucije braka postoji.